ÚLOHY: Úroveň 4
Tato sekce obsahuje seznam úloh vhodných již pro pokročilé uživatele systému Lego Mindstorms NXT. Úlohy obsahovat větší množství modulů či jsou programově či technicky více náročné na sestavení. Použité moduly již nemusí být moduly standardně dodávané se základní stavebnicí, proto doporučujeme si moduly nejdříve zkontrolovat. Pro splnění jsou již podstatně vyžadovány zkušenosti studenta se systémem. Většinou jsou tyto příklady i více časově náročné.
Úlohy je vhodné využívat pro zkušené žáky či jako úlohy rozšiřující úroveň 3. Rozhodně tyto úlohy nedoporučujeme pro začátky se systémem Lego Mindstroms NXT. Doporučujeme též dobře zvážit schopnosti studentů s ohledem na jejich věk a vyspělost.
Pro detailní informace o jednotlivých úlohách klepněte na nadpis článku či odkaz Celý článek...
- Podrobnosti
-
Mgr. Jan Hodinář
-
Aktualizováno: 15.05.2015
-
Vytisknout
Informace
Obtížnost: Značně pokročilý (4 z 5)
Doporučený věk: 14+
Doporučený čas: sestava 2 hodiny 30 minut, program 45 minut
Zadání
Ve středověku byly hrady a jiná opevnění často dobývány obléhacími stroji, mezi něž patřil i katapult. Katapult odpaloval na poměrně velké vzdálenosti kameny či jiná pevná tělesa se snahou probořit obrané zdi či jinak ublížit nepříteli. Středověk je však již minulostí a my si proto postavíme mírumilovný katapult, který nám umožní se na větší vzdálenost (cca. 30 – 50 cm) co nejpřesněji strefit do terče (kelímku).
- Vytvořte ovladatelný katapult, který se bude podle povelů schopen otáčení kolem své osy o 360 stupňů a bude mít volitelnou sílu odpalu.
- Katapult bude vystřelovat víčka od PET lahví nebo alespoň LEGO kostky.
- Pozor, katapult musí být stabilní, aby byl schopen střílet v každém směru.
- Katapult bude ovládán ovladačem složeným z dotykových senzorů jako tlačítek.
- V případě, že máte slučovač dotykových senzorů, použijte pro jednodušší ovládání 5 dotykových senzorů (2 na ovládání směru, 2 na sílu odpalu a 1 na vystřelení). Pokud multiplexor nemáte, můžete využít pouze 4 dotykové senzory (plus, mínus, přepnutí otáčení a síly odpalu, vystřelení).
- Podrobnosti
-
Mgr. Jan Hodinář
-
Aktualizováno: 07.11.2022
-
Vytisknout
Informace
Obtížnost: Značně pokročilý (4 z 5)
Doporučený věk: 8+
Doporučený čas: sestava 1 hodina, program 30 minut
Zadání
- Vytvořte nepojízdného robota, který bude hledat UFO (infračervený míč).
- Postavte ho ve tvaru věže a potřebný senzor namiřte do oblak.
- Jelikož UFO může přiletět z jakéhokoliv směru musíte věž udělat otočnou a neustále se pohybující.
- Detektor bude vydávat pípavý zvuk známý z filmů v určitém intervalu.
- V případě detekce zrychlete zvuk a když se bude UFO pohybovat pomalu otáčejte za ním věží a sledujte ho radarem (nenechte je uniknout !!!).