ÚLOHY: Úroveň 2

Tato sekce obsahuje seznam úloh vhodných pro mírně pokročilé uživatele systému Lego Mindstorms NXT. Úlohy většinou neobsahují velké množství modulů, mají jednodušší konstrukci a méně náročný program pro oživení sestavy. Oproti úlohám pro začátečníky však mohou vyžadovat určité zkušenosti ať už z konstrukce či programování úloh. Z hlediska použitých modulů se zde již nemusí vyskytovat pouze zcela základní moduly, ale i moduly jako je např. optický, zvukový či ultrazvukový senzor.

Úlohy je vhodné využívat pro mírně zkušenější žáky či jako úlohy rozšiřující úroveň 1.

Pro detailní informace o  jednotlivých úlohách klepněte na nadpis článku či odkaz Celý článek...

ÚLOHA: Automatická závora u parkoviště

houpacka

INFORMACE

Obtížnost: Lehce pokročilý (2 z 5)

Doporučený věk: 8+

Doporučený čas: sestava 10 minut, program 30 minut

ZADÁNÍ

  • Vytvořte závoru u parkoviště, která se automatický otevírá a zavírá.
  • Otevření závory je závislé na barvě auta, reaguje jen na jednu barvu.
  • Závora se zavře, pokud auto po delší dobu nevjede do prostoru závory, nebo pokud v jede a opustí prostor.
  • Může se stát, že se auto zastaví v prostoru závory, v tomto případě se závora nezavře a čeká.
  • Na závěr doplníme o signalizační světla a autentické zvuky.
    1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 3.00 (2 hodnocení)

    ÚLOHA: Čajovar

    vyhlslunsvit

    INFORMACE

    Obtížnost: Lehce pokročilý (2 z 5)

    Doporučený věk: 8+

    Doporučený čas: sestava 10 minut, program 30 minut

    ZADÁNÍ

    • Vytvořte hlídač teploty pro vařič vody.
    • Teplotní čidlo hlídá nastavenou teplotu.
    • V případě přesažení nastavené teploty začne pípat a blikat.
    • Pomocí dotykových senzorů (přidat, ubrat) se nastaví teplota, která se zobrazuje na displeji.
    • Pomocí třetího tlačítka spustíme hlídání teploty, na displeji se začne ukazovat aktuální hodnota.
    • Na závěr úlohu doplníme o signalizační světlo a zvuk dosažení teploty.
    1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 3.00 (3 hodnocení)

    ÚLOHA: Jednoduchý kompas

    kompas

    Informace

    Obtížnost: Lehce pokročilý (2 z 5)

    Doporučený věk: 14+

    Doporučený čas: sestava 5 minut, program 30 minut

    Zadání

    Když už vlastníme kompas senzor, tak proč si z něj neudělat digitální kompas do polních podmínek? Můžeme si také hodně pohrát s grafickým znázorněním na displeji a naučit se tak kreslit na displeji nejen text a body, ale i čáry a zobrazení měnit to podle směru natočení kompasu.

     První věcí, kterou bychom si měli zkusit je vytvořit klasickou kompasovou ručičku.

    • Vytvořte jednoduchý přenosný kompas.
    • Na displeji kostky se bude alespoň přibližně graficky zobrazovat šipka, která bude ukazovat buď na sever nebo na jih, podle toho jak bude kompas natočen.
    • Aby byl kompas použitelný, musí být na displeji vypsáno, zda šipka zrovna ukazuje směrem k severu, nebo k jihu. 
    1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 3.00 (2 hodnocení)

    ÚLOHA: Přepravní robot

    prepravni robot

    Informace

    Obtížnost: lehce pokročilý (2 z 5)

    Doporučený věk: 8+

    Doporučený čas: sestava 20 minut, program 35 minut

    Zadání

    • Pomocí stavebnice LEGO Mindstorms Education vytvořte jezdícího přepravního robota, který se bude pohybovat po černou čarou vyznačené trase. 
    • Na konci trasy je umístěno zakončení ve tvaru písmene T na kterém robot vykoná otáčku a zastaví se. 
    • Hlavním hodnotícím kritériem je rychlost a přesnost pohybu (robot nesmí vyjet z trasy a srazit překážku).

     

    1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 2.00 (4 hodnocení)

    ÚLOHA: Přepravní robot 2

    prepravni robot 2

    Informace

    Obtížnost: mírně pokročilý (2 z 5)

    Doporučený věk: 8+

    Doporučený čas: sestava 10 minut, program 25 minut

    V továrnách na automobily můžeme nalézt roboty doslova na každém kroku. Vykonovají často činnosti pro člověka namáhavé (manipulace s těžkými předměty), nebezpečné (lakování), nezajímavé (občasné zásobování) či činnosti vyžadující naprostou přesnost (svařování karosérie automobilu).

     I my si proto zkusíme jednoho takovéhoto robota sestavit. Bude se jednat o robota, který bude provádět zásobování. K vyznačení trasy jeho jízdy mu bude sloužit černá čára vyznačená na zemi, kterou bude následovat. Na konci trasy bude tato čára ukončená travem písmene T, podle kterého robot pozná že se má otočit a počkat na naložení či vyložení nákladu.

    1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 3.67 (3 hodnocení)