ÚLOHY: Úroveň 1 (Začátečník)
Tato sekce obsahuje seznam úloh vhodných pro začátečníky se systémem Lego Mindstorms NXT. Úlohy většinou neobsahují velké množství modulů, mají jednodušší konstrukci a hlavně méně náročný program pro oživení sestavy. Úlohy je vhodné využívat i pro rychlý úvod do robotického vzdělávání u starších žáků.
Pro detailní informace o jednotlivých úlohách klepněte na nadpis článku či odkaz Celý článek...
- Podrobnosti
-
Mgr. Tomáš Jakeš, Mgr. Petr Simbartl
-
Aktualizováno: 18.02.2013
-
Vytisknout
Informace
- Obtížnost: začátečník (1 z 5)
- Doporučený věk: 8+
- Doporučený čas: sestava 10 minut, program 15 minut
Zadání
- Vytvořte hlídacího robota, který bude střežit dveře tak, že v případě jejich otevření vyhlásí alarm.
- Jelikož se případný zloděj může do místnosti dostat i rozbitým oknem, hlídejte též úroveň hluku v místnosti.
- Pokud bude hluk v místnosti nízký, vyhlaste tzv. tichý alarm v podobě rozblikání světélka, které upozorní hlídače.
- Pokud bude ruch v místnosti velký, neváhejte vyhlásit alarm.
- Podrobnosti
-
PhDr. Petr Simbartl, Ph.D.
-
Aktualizováno: 19.05.2015
-
Vytisknout
INFORMACE
- Obtížnost: Začátečník (1 z 5)
- Doporučený věk: 8+
- Doporučený čas: sestava 10 minut, program 25 minut
ZADÁNÍ
Na pouti jsou k vidění různé pouťové atrakce. Jednou z nejstarších jsou pouťové houpačky. My si také jednu takovou uděláme.
- Vytvořte pouťovou houpačku, která se po stisknutí dotykového senzoru rozhoupe a to tak, že se natočí pomalu na jednu stranu, v této poloze chvíli vydrží a posléze se rozhoupe. O houpání se bude starat jeden servomotor.
- Houpání pokračuje do té doby, než se opětovně stiskne a uvolní tlačítko.
- Po uvolnění tlačítka se provede lopink (otočení o 360° přes hlavu) a houpačka se vrátí zpět do základní polohy.
- Pro zvýšení efektu budou po spuštění programu blikat světla.