ÚLOHY: Úroveň 1 (Začátečník)

Tato sekce obsahuje seznam úloh vhodných pro začátečníky se systémem Lego Mindstorms NXT. Úlohy většinou neobsahují velké množství modulů, mají jednodušší konstrukci a hlavně méně náročný program pro oživení sestavy. Úlohy je vhodné využívat i pro rychlý úvod do robotického vzdělávání u starších žáků.

Pro detailní informace o  jednotlivých úlohách klepněte na nadpis článku či odkaz Celý článek...

ÚLOHA: Alarm

alarm

Informace

  • Obtížnost: začátečník (1 z 5)
  • Doporučený věk: 8+
  • Doporučený čas: sestava 10 minut, program 15 minut

Zadání

  • Vytvořte hlídacího robota, který bude střežit dveře tak, že v případě jejich otevření vyhlásí alarm.
  • Jelikož se případný zloděj může do místnosti dostat i rozbitým oknem, hlídejte též úroveň hluku v místnosti.
  • Pokud bude hluk v místnosti nízký, vyhlaste tzv. tichý alarm v podobě rozblikání světélka, které upozorní hlídače.
  • Pokud bude ruch v místnosti velký, neváhejte vyhlásit alarm.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 2.93 (15 hodnocení)

ÚLOHA: Pouťová houpačka

houpacka

INFORMACE

  • Obtížnost: Začátečník (1 z 5)
  • Doporučený věk: 8+
  • Doporučený čas: sestava 10 minut, program 25 minut

ZADÁNÍ

Na pouti jsou k vidění různé pouťové atrakce. Jednou z nejstarších jsou pouťové houpačky. My si také jednu takovou uděláme.

  • Vytvořte pouťovou houpačku, která se po stisknutí dotykového senzoru rozhoupe a to tak, že se natočí pomalu na jednu stranu, v této poloze chvíli vydrží a posléze se rozhoupe. O houpání se bude starat jeden servomotor.
  • Houpání pokračuje do té doby, než se opětovně stiskne a uvolní tlačítko.
  • Po uvolnění tlačítka se provede lopink (otočení o 360° přes hlavu) a houpačka se vrátí zpět do základní polohy.
  • Pro zvýšení efektu budou po spuštění programu blikat světla.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 3.11 (9 hodnocení)