11. Hra „Kdo má lepší postřeh?“

Pomalu se blíží konec. Co si zkusit vytvořit nějakou jednoduchou hru, ve které pak můžete mezi sebou soutěžit? Nejen, že se zlepšíte v programování, ale potrénujete i váš postřeh.

Pojďme na to. 

11.1 Prozkoumáváme nové bloky

Hra se nám bude lépe vytvářet, pokud nejprve prozkoumáme, k čemu slouží nové bloky.

Úkol: Opakovaně spouštějte program a zjistěte, k čemu slouží blok s hrací kostkou Random. Můžete zkusit měnit i jeho parametry.

📝 Poznamenejte si k čemu si myslíte, že blok a jeho parametry slouží. K poznámce se poté můžete vracet.

⚙️ Pro další experiment nejprve připojte střední motor (medium motor) k portu A.

Úkol: Zjistěte, co znamená hodnota vypisovaná na displeji.


Zkuste v bloku pro ovládání motoru měnit hodnoty otáčky z 1 na 2 a později i výkonu z 50 na 100.
Jaký dopad měla změna na zobrazovanou hodnotu?

📝 Co jsme zjistili?

Úkol: V předchozím programu odstraňte první ze žlutých bloků se stopkami.
Jak a proč se změnila výsledná hodnota?



📝 Co jsme zjistili?

11.2 Základní zadání hry Postřeh

Základem hry je měření a zobrazení rychlosti reakcí hráče. 

Hráč má za úkol po zobrazení určitého textu či symbolu co nejrychleji stisknout tlačítko. Hra by neměla reagovat na předčasný stisk.

Protože by po několika pokusech mohl hráč čas zobrazení symbolu předvídat, měl by se symbol zobrazovat v náhodný, tedy neočekávaný čas.  

⚙️💡 TIP: Tlačítka se vám budou lépe mačkat, pokud jejich plocha bude větší. K tomu se výborně hodí menší ozubené kolečko.

11.3 Rozšíření „nejlepší čas reakce“

Aby hra hráče více zaujala, rozšíříme ji o zaznamenávání nejlepšího času reakce.

Pro začátek bude stačit, když bude na displeji zobrazen aktuální a nejlepší výsledek. Vymyslete, jak tyto hodnoty zaznamenat, odlišit a přehledně zobrazit.

🏆

🔬

🙋🏻 11.4 Restart jednotky

Zjistěte, jak se bude vaše hra chovat po vypnutí a opětovném zapnutí jednotky. Výsledek zdůvodněte.

🙋🏻 11.5 Další rozšíření hry

Hru můžete dle libosti rozšířit. Níže uvádíme několik námětů.

Startovní pistole (jednoduchá obtížnost)
Signál pro stisk tlačítka hráčem bude obohacen o zvukový signál.

Grafik (jednoduchá obtížnost)
I grafika je důležitá. Může hru učinit na pohled příjemnější a přehlednější. Pojďme hru vylepšit.

Spravedlivý statistik (střední obtížnost)
Hra kromě nejlepšího výsledku může evidovat i výsledek nejhorší. Hru můžete udělat také „spravedlivější“. Proč by o výsledku musel rozhodovat jen nejlepší pokus, a ne průměrná doba reakce, např. ze sady 5 měření? 

Stisknout, či nestisknout? (vysoká obtížnost)
Jaké by byly reakce člověka, kdyby se musel rozhodovat, zda stisknout, či nestisknout tlačítko? Pojďme hráči zobrazovat sérii symbolů (např. smajlíků), které musí rozlišit a reagovat jen na některé z nich.

Duel (velmi vysoká obtížnost)
Proč neudělat hru rovnou pro dva hráče? Ti se mohou střídat a porovnávat své výsledky.

Jsme tým (velmi vysoká obtížnost)
Proč hrát proti sobě, když můžeme spolupracovat?

Vlastní nápad?
K nezaplacení :-)

Přejeme, ať máte spoustu nápadů a hra se vám líbí. 

💠

⏱️

11.6 Nezapomněli jste na něco? 

Ano, pojďme si zahrát. Vždyť si to zasloužíte.